ترجمه رسمی کارت شناسایی کارگاه

ترجمه رسمی کارت شناسایی کارگاه سال 1403

دارالترجمه رسمی الف
24 اسفند 1400
بدون دیدگاه

مقدمه

تمام واحد‌های تولیدی و صنعتی که پیش از پیروزی انقلاب فعالیت صنعتی یا تولیدی داشته‌اند، به‌ جای پروانه بهره‌برداری برای آن‌ها کارت شناسایی کارگاه صادر شده است. البته اکنون صدور این سند متوقف شده و فقط پروانه بهره‌ برداری توسط وزارت صنایع و معادن صادر می‌شود. با توجه به قوانین سفارت‌خانه‌ها برای صدور ویزا، ترجمه رسمی کارت شناسایی کارگاه برای اخذ ویزا لازم است.

از آن جایی که کارت های شناسایی قابلیت انتقال به غیر را دارند و به علت عدم‌ صدور مجوز برای واحد‌های تولیدی مستقر دراطراف شهر‌های بزرگ و صنعتی کشور مانند تهران و اصفهان، افراد زیادی به‌دنبال خرید کارت شناسایی کارگاه و استفاده از آن‌ هستند تا بتوانند در نزدیکی شهرها مشاغل خود را راه‌اندازی کنند.

اگر بخواهید به خارج از کشور سفر کنید، سفارت کشور موردنظر از شما می‌خواهد مدارکی را ارائه دهید که ثابت کند به کشور خود برمی‌گردید. چرا که بسیاری از افراد پس از سفر به یک کشور خارجی از بازگشت به کشور خود امتناع می‌کنند و این کشور‌ها باید اطمینان حاصل کنند که مسافری که قصد سفر به کشور آن‌ها را دارد، در نهایت به کشور خود برمی‌گردد.

یکی از مدارکی که برای سفارت‌ها اهمیت دارد ترجمه کارت شناسایی کارگاه است. سفارت کشور موردنظر با بررسی این مدرک متوجه می‌شود که شما در داخل کشور خود صاحب یک کسب‌وکار بزرگ هستید و به همین علت به کشور خود برمی‌گردید. انگیزه برگشت به کشور یکی از دلایلی است که می‌تواند سرعت صدور ویزای شما را افزایش دهد.

البته باید توجه داشت که ارائه کارت شناسایی کارگاه به سفارت کشوری که قصد سفر به آن را دارید، به‌ تنهایی نمی‌تواند اشتغال شما را ثابت کند. برای اطمینان کامل سفارت باید مدارک دیگری مانند ترجمه رسمی فیش حقوقی، لیست بیمه کارکنان و فیش‌های مالیاتی را به سفارت کشور مورد نظر ارائه دهید. ترجمه رسمی این مدارک را می‌توانید به دارالترجمه‌های رسمی و معتبر داخل کشور سفارش دهید.

 

مدت زمان انجام ترجمه رسمی کارت شناسایی کارگاه

مدت زمان ترجمه رسمی (ترجمه الف) کارت شناسایی کارگاه بسته به درخواست شما متغیر است. ترجمه کارت شناسایی کارگاه به‌صورت تنها، نیازمند زمان یک الی دو روزه است اما در صورتی که تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه را نیاز داشته باشید، باید زمان بیشتری در حدود ۵ الی ۶ روز کاری منتظر بمانید.

ترجمه کارت شناسایی کارگاه با توجه به اعتبار سند شما دارای اعتبار است و تا زمانی که کارت کارگاه شما دارای اعتبار باشد، مشکلی از بابت آن نیست. البته باید توجه داشت که در صورتی که از اعتبار کارت شما مدت زمان کمی مانده باشد، سفارت کشوری که برای صدور ویزا به آن‌ مراجعه کرده‌اید، ممکن است به سند شما ایراد وارد کند.

 

هزینه ترجمه رسمی کارت شناسایی کارگاه

هزینه ترجمه رسمی اسناد و مدارک، هرساله طی نرخ‌نامه تبیین شده توسط قوه قضائیه تعیین می‌شود. بر این اساس، هزینه ترجمه رسمی کارت شناسایی کارگاه به شرح زیر می باشد:

  • هزینه ترجمه رسمی کارت شناسایی کارگاه به زبان انگلیسی 77،000 تومان
  • هزینه ترجمه رسمی کارت شناسایی کارگاه به زبان‌های غیرانگلیسی 92،000 تومان

نکته: لازم به ذکر است که تمام دارالترجمه‌های رسمی کشور باید هزینه خدمات خود را بر اساس نرخ‌نامه عرضه شده از سوی قوه قضائیه تعیین کنند و هیچ دارالترجمه ای حق ندارد بابت ترجمه اسناد و مدارک، مبالغ اضافی از مشتریان خود دریافت کند.

 

ترجمه رسمی کارت شناسایی کارگاه با تاییدات دادگستری و امور خارجه

بسته به نوع ویزا و شغل و کشوری که قصد سفر یا مهاجرت به آن را دارید، ممکن است از شما خواسته شود که ترجمه رسمی کارت شناسایی کارگاه خود را با مهر تایید دادگستری یا وزارت امور خارجه ارائه دهید.

برای اخذ تاییدات دادگستری و خارجه نیاز به ارائه مدارک مکملی نیست و فقط اصل کارت شناسایی کارگاه برای ارسال به دادگستری و خارجه کفایت می کند.

نکته: قبل از اقدام به ترجمه از مورد نیاز بودن تاییدات دادگستری و خارجه اطمینان حاصل کنید تا از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری شود.

  • هزینه تایید وزارت دادگستری برای ترجمه رسمی کارت شناسایی کارگاه 65،000 تومان
  • هزینه تایید وزارت امور خارجه برای ترجمه رسمی کارت شناسایی کارگاه 20،000 تومان

مدت زمان برای اخذ تاییدات دادگستری و خارجه 3 روز کاری است که یک روز آن برای دادگستری و 2 روز دیگر برای امورخارجه می باشد.

 

سوالات متداول

  • هزینه ترجمه رسمی کارت شناسایی کارگاه به زبان انگلیسی 77،000 تومان
  • هزینه ترجمه رسمی کارت شناسایی کارگاه به زبان‌های غیرانگلیسی 92،000 تومان

در صورتی که به تاییدات دادگستری و خارجه نیاز داشته باشید 3 روز کاری به مدت زمان ترجمه رسمی اضافه خواهد شد که یک روز آن برای دادگستری و ۲ روز آن برای بررسی و تایید امورخارجه می باشد.

  • هزینه تایید وزارت دادگستری  65،000 تومان
  • هزینه تایید وزارت امور خارجه 10،000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *