ترجمه رسمی ریزمکالمات تلفن

ترجمه رسمی ریز مکالمات تلفن

قبل از هر چیز باید بدانیم که ترجمه رسمی ریز مکالمات تلفن برای چه ویزاهایی لازم است؟ آیا نیاز است که مدارک ترجمه شده را به تایید دادگستری و خارجه برسانیم؟ هزینه ترجمه ریز مکالمات تلفن چقدر است و چه مدت زمان می برد؟ این ها سوالاتیست که معمولا مشتریانمان از ما می پرسند. در صورتی که تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری در خصوص هزینه و شرایط ترجمه رسمی ریز مکالمات تلفن کسب کنید در ادامه با ما همراه باشید...

ترجمه رسمی ریزمکالمات تلفنی

ترجمه رسمی ریزمکالمات تلفن

دارالترجمه رسمی الف
15 آذر 1401
بدون دیدگاه

مقدمه

زمانی که صحبت از ارائه یک مدرک به سفارت می‌شود، بیشتر افراد دریافت ویزا را تصور می‌کنند. هر چند در فرآیند صدور و دریافت ویزا مهم‌ترین موضوع ارائه مدارک است اما گاهی اوقات مدارک با اهداف دیگری هم به سفارت ارسال می‌شوند، برای مثال شکایت از فردی که در کشوری دیگر زندگی می‌کند. ترجمه رسمی ریزمکالمات تلفن یکی از مدارکی است که معمولا با همین هدف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترجمه ریزمکالمات تلفن به صورت رسمی و ارائه آن به سفارت در بیشتر موارد برای اهدافی مانند تنظیم شکایت‌نامه بر علیه شخصی که در ایران زندگی‌ نمی‌کند، پیدا کردن افراد در کشورهای خارجی با استفاده از مکالمات و درخواست شرکت‌ها و سازمان‌های خارجی نیاز می‌شود. البته ترجمه این مدرک به صورت رسمی قوانین و شرایطی دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

 

شرایط ترجمه رسمی ریزمکالمات تلفن

ترجمه ریزمکالمات یکی از مدارک اصلی برای دریافت ویزا و ارائه به سفارت نیست. این مدرک معمولا به عنوان گواهی‌های متفرقه و در شرایط خاص مورد نیاز است. دریافت و انجام ترجمه این مدرک شرایط و نکاتی دارد که متقاضیان این گواهی باید از آن مطلع باشند. شرایط ترجمه رسمی ریزمکالمات تلفن به صورت زیر است:

  • ترجمه تنها از اصل مدرک ریزمکالمات قابل انجام است، این مدرک باید پرینت شده از سربرگ مخابرات یا اپراتور تلفن و دارای مهر و امضای شرکت مخابرات باشد
  • در صورتی که ریزمکالمات از سیم‌کارت تهیه شود، ابتدا باید لیست را توسط اپراتور تایید کرد و سپس آن را به تایید شرکت مخابرات رساند تا برای ترجمه و ارائه به سفارت رسمیت داشته باشد
  • درخواست ریزمکالمات تنها توسط مالک خط امکان‌پذیر است، بنابراین ترجمه آن هم نیاز به حضور مالک یا وکالتنامه از مالک دارد
  • در صورتی که ترجمه ریز مکالمات برای شکایت بر علیه فردی دیگر استفاده می‌شود، برای دریافت ریزمکالمه و ترجمه آن باید گواهی قضایی را دریافت و ضمیمه مدرک کرد
  • در صورتی که ریزمکالمه از سیم‌کارت اعتباری یا دائمی تهیه شده باشد باید آخرین قبض‌های آن را هم ضمیمه ریزمکالمه کرد

مدت زمان ترجمه رسمی ریزمکالمات تلفن

بعد از ارائه اصل مدارک گفته شده شامل ریزمکالمه دارای تایید اپراتور تلفن و شرکت مخابرات، قبض‌های پرداختی و… ترجمه مدرک طی 2-3 روز کاری انجام می‌شود.

مدت زمان گفته شده برای ترجمه رسمی ریزمکالمات تلفن زمان عادی انجام این کار است اما در صورتی که فردی ترجمه این مدرک را به صورت فورس نیاز داشته باشد این کار در یک روز کاری هم قابل انجام است.

البته باید این نکته را در نظر داشت که ترجمه مدرک ریزمکالمات به صورت رسمی در یک روز کاری با هزینه بیشتر انجام می‌شود.

همچنین مدت زمان گفته شده در شرایطی است که متقاضی صرفا ترجمه رسمی این مدرک را نیاز داشته باشد. در صورتی که علاوه بر ترجمه رسمی، تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه نیز برای این مدرک نیاز باشد مجموعا 3 الی 4 روز کاری به زمان گفته شده افزوده می‌شود و ترجمه بعد از 7 روز به متقاضی آن تحویل داده می‌شود.

هزینه ترجمه رسمی ریزمکالمات

طبق این تعریف هزینه ترجمه رسمی ریز مکالمات به شرح زیر می‌باشد:

  • هزینه ترجمه رسمی ریز مکالمات برای هر صفحه A4 به زبان انگلیسی طبق مصوبه سال 1402، مبلغ 46 هزار تومان و به ازای هر سطر توضیحات 800 تومان است.
  • هزینه ترجمه رسمی ریز مکالمات برای هر صفحه A4 به زبان سایر طبق مصوبه سال 1402، مبلغ 55 هزار تومان و به ازای هر سطر توضیحات 900 تومان است.

نکته: طبق نرخنامه کانون مترجمین، هزینه حق دفتری، پلمپ، اسکن و کپی برابر اصل به جمع کل مبلغ ترجمه اضافه خواهد شد.

تاییدات دادگستری و امور خارجه

بعضی از مدارک برای ارائه به سفارت علاوه بر مهر و امضای دارالترجمه آنلاین ، به مهر و تایید دادگستری و وزارت امور خارجه هم نیاز دارند. ریزمکالمات تلفن از گروه  اسناد رسمی است، بنابراین این مدرک هم برای ارائه به سفارت کشورهای مختلف نیاز به تاییدیه این دو سازمان دارد. شرایط اخذ تاییدیه از دادگستری و امور خارجه به شرح زیر است:

  • هزینه تایید وزارت دادگستری برای ترجمه رسمی ریز مکالمات تلفن 70،000 تومان
  • هزینه تایید وزارت امور خارجه برای ترجمه رسمی ریز مکالمات تلفن به ازای هر صفحه از متن ترجمه 20،000 تومان

نکته: مدت زمان اخذ تاییدات دادگستری و خارجه سه روز کاری می باشد که یک روز آن برای دادگستری و دو روز دیگر برای امورخارجه است.

 

سوالات متداول

هر کدام از مدارکی که برای ترجمه به دارالترجمه‌های مورد تایید قوه قضاییه ارسال می‌شوند، تا مدت زمان مشخصی اعتبار دارند. طبق این موضوع اعتبار ترجمه ریزمکالمات تنها 6 ماه است و در صورتی که متقاضی بعد از مدت گفته شده قصد استفاده از ترجمه را داشته باشد، کل پروسه اخذ تاییدیه از مخابرات، دادگستری و... باید مجددا انجام شود.

مدت زمان برای اخذ تاییدات دادگستری و خارجه سه روز کاری است.

  • هزینه تایید وزارت دادگستری برای ترجمه رسمی ریز مکالمات تلفن 70،000 تومان
  • هزینه تایید وزارت امور خارجه برای ترجمه رسمی ریز مکالمات تلفن به ازای هر صفحه از متن ترجمه 20،000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *