ترجمه رسمی حکم اعضای هیئت علمی

ترجمه رسمی حکم اعضای هیئت علمی

قبل از هر چیز باید بدانیم که ترجمه رسمی حکم اعضای هیئت علمی برای چه ویزاهایی لازم است؟ آیا نیاز است که مدارک ترجمه شده را به تایید دادگستری و خارجه برسانیم؟ هزینه ترجمه حکم اعضای هیئت علمی چقدر است و چه مدت زمان می برد؟ این ها سوالاتیست که معمولا مشتریانمان از ما می پرسند. در صورتی که تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری در خصوص هزینه و شرایط ترجمه رسمی حکم اعضای هیئت علمی کسب کنید در ادامه با ما همراه باشید...

ترجمه رسمی حکم کارگزینی

ترجمه رسمی حکم اعضای هیئت علمی

دارالترجمه رسمی الف
28 مهر 1401
بدون دیدگاه

مقدمه

ترجمه رسمی حکم اعضای هیئت علمی یکی از مدارکی است که اساتید رسمی دانشگاه جهت دریافت ویزای سایر کشورها امکان استفاده از آن را دارند.

این حکم در موارد مختلفی استفاده می‌شود، به عنوان مثال اگر یکی از اساتید رسمی و عضو هیئت علمی دانشگاه قصد شرکت در کنفرانس یا سمیناری خارج از کشور را داشته یا برای ادامه تحصیل قصد خروج از کشور را داشته باشد، امکان استفاده از این حکم را دارد.

همچنین اساتیدی که با هدف تدریس در کشوری دیگر قصد دریافت ویزای کشوری خاص را دارند هم برای اثبات سابقه کاری، سطح علمی و توانایی‌های خود نیاز به ترجمه این حکم دارند.

 

شرایط ترجمه رسمی حکم اعضای هیئت علمی

ترجمه رسمی حکم اعضاء هیئت علمی تنها برای مدرک اصلی حکم صادر می‌شود و این مدرک هم صرفا برای اساتیدی صادر می‌شود که از نظر علمی توانایی تدریس به عنوان عضو هیئت علمی یک دانشگاه را داشته باشند.

نوع دانشگاه تاثیری در ترجمه رسمی حکم اعضاء هیئت علمی ندارد و این حکم برای اساتید تمام دانشگاه‌ها مانند آزاد، دولتی، غیر انتفاعی و… قابل ترجمه می‌باشد.

ترجمه حکم اعضای هیئت علمی در دسته اسناد و مدارک رسمی و زیر مجموعه مدارک تحصیلی و شغلی قرار می‌گیرد. با توجه به این موضوع امکان استفاده از این مدرک برای مهاجرت تحصیلی و همینطور ادامه تحصیل یا شرکت در سمینارهای تحصیلی دانشگاه‌ها در دیگر کشورها و هم برای تدریس استاد در دانشگاه کشوری دیگر وجود دارد.

ترجمه دریافتی به مدت 6 ماه اعتبار دارد و در صورت نیاز به استفاده بیشتر باید بعد از 6 ماه برای تمدید آن اقدام کرد.

ترجمه رسمی حکم اعضای هیئت علمی

مدت زمان ترجمه حکم اعضاء هیئت علمی

مدت زمان ترجمه رسمی حکم اعضای هیئت علمی، بسته به نوع درخواست متقاضیان متفاوت است. در حالت کلی ترجمه این مدرک چیزی حدود 2 الی 3 روز کاری زمان می‌برد که تعطیلات رسمی این زمان را افزایش می‌دهد. البته برای متقاضیانی که درخواست ترجمه رسمی فوری مدارک دارند، امکان ترجمه یک روزه هم وجود دارد که با دریافت هزینه بیشتر قابل انجام است.

زمان گفته شده صرفا برای انجام ترجمه رسمی حکم اعضاء هیئت علمی است. برای دریافت ویزای بعضی کشورها علاوه بر ترجمه رسمی مدرک، دریافت تاییدیه از وزارت امور خارجه و دادگستری هم مورد نیاز است. در صورتی که متقاضی به این تاییدیه‌ها هم نیاز داشته باشد، 2 الی 3 روز کاری دیگر هم به زمان تحویل مدرک اضافه شده و در نهایت پس از 6 روز کاری، مدرک آماده تحویل خواهد بود.

 

هزینه ترجمه رسمی حکم اعضاء هیئت علمی

طبق این تعریف هزینه ترجمه رسمی حکم اعضاء هیئت علمی به شرح زیر می‌باشد:

  • هزینه ترجمه رسمی حکم اعضاء هیئت علمی برای هر صفحه A4 به زبان انگلیسی طبق مصوبه سال 1402، مبلغ 80 هزار تومان و به ازای هر سطر توضیحات 1500 تومان است.
  • هزینه ترجمه رسمی حکم اعضاء هیئت علمی برای هر صفحه A4 به زبان سایر طبق مصوبه سال 1402، مبلغ 96 هزار تومان و به ازای هر سطر توضیحات 1800 تومان است.

نکته: طبق نرخنامه کانون مترجمین، هزینه حق دفتری، پلمپ، اسکن و کپی برابر اصل به جمع کل مبلغ ترجمه اضافه خواهد شد.

 

اخذ تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه برای ترجمه حکم اعضاء هیئت علمی

بعضی از مدارک در صورتی توسط سفارت کشورهای دیگر قابل قبول هستند که علاوه بر ترجمه رسمی، تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه را هم برای آن‌ها دریافت کرد. به علاوه در بعضی کشورها تمام مدارک اعم از تحصیلی، هویتی، شغلی و… تنها در صورت برخورداری از تاییدیه دادگستری و امور خارجه قابل استناد هستند. در صورتی که برای ترجمه رسمی حکم اعضاء هیئت علمی، نیاز به تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه باشد، دارالترجمه رسمی تهران ، مدرک ترجمه شده را برای هر سازمان ارسال می‌کند.

در صورتی که به تاییدات دادگستری و خارجه نیاز دارید می توانید با ارائه اصل حکم اعضاء هیئت علمی که ممهور به مهر و امضای مدیر دانشگاه باشد نسبت به اخذ تاییدات دادگستری و خارجه اقدام کرد.

نکته: قبل از اقدام به ترجمه از مورد نیاز بودن تاییدات دادگستری و خارجه اطمینان حاصل کنید تا از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری شود.

  • هزینه تایید وزارت دادگستری برای ترجمه رسمی حکم اعضاء هیئت علمی 70،000 تومان
  • هزینه تایید وزارت امور خارجه برای حکم اعضاء هیئت علمی به ازای هر صفحه از متن ترجمه 20،000 تومان

نکته: مدت زمان اخذ تاییدات دادگستری و خارجه سه روز کاری می باشد که یک روز آن برای دادگستری و دو روز دیگر برای امورخارجه است.

 

سوالات متداول

این مدرک اعتبار 6 ماهه دارد و بعد از این مدت باید برای ترجمه مجدد اقدام کرد.

  • هزینه تایید وزارت دادگستری برای ترجمه رسمی حکم اعضای هیئت علمی 70،000 تومان
  • هزینه تایید وزارت امور خارجه برای حکم اعضاء هیئت علمی به ازای هر صفحه از متن ترجمه 20،000 تومان

مدت زمان اخذ تاییدات دادگستری و خارجه سه روز کاری می باشد که یک روز آن برای دادگستری و دو روز دیگر برای امورخارجه است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *