تحصیل در آمریکا

همه چیز درباره تحصیل در آمریکا

دارالترجمه رسمی الف
23 تیر 1402
بدون دیدگاه

ایالات متحده آمریکا، کشوری پهناور بوده که هر ایالت آن از نظر فرهنگ، آب و هوا، تاریخ، اقتصاد و بسیاری موارد دیگر منحصربه‌فرد است. در این کشور دانشگاه‌های معروف بسیاری وجود داشته که در سطح اول علمی جهان هستند. برای همین تحصیل در آمریکا همواره بین ایرانیان ترند بوده است. به طور کلی هر سال، تعداد دانشجویان بین‌المللی در ایالات متحده افزایش یافته و دانشجویان بیشتری آمریکا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند؛ اما در مورد هزینه مهاجرت تحصیلی به آمریکا چه می‌دانید؟ در این مطلب قصد داریم شما را با شرایط تحصیل در آمریکا، دریافت ویزای تحصیلی و هزینه‌های مربوطه آشنا کنیم. تا انتهای متن همراه ما باشید.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا چیست؟

به طور کلی بورسیه تحصیلی آمریکا که به آن فاند یا کمک هزینه تحصیلی نیز گفته می‌شود، با هدف تأمین هزینه‌های تحصیلی و زندگی، به برخی از دانشجویان دانشگاه‌های این کشور تعلق می‌گیرد. این کمک هزینه‌های تحصیل در آمریکا، توسط دولت‌های فدرال و ایالتی، دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و سازمان‌های غیردولتی ارائه می‌شود.

البته برای دریافت فاند تحصیلی باید شرایط خاصی داشته باشید که ممکن است در هر دانشگاه یا هر مقطع تحصیلی این معیار‌ها متفاوت باشد؛ اما در حالت کلی با داشتن شرایط زیر، شانس گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا و بهره‌مندی از کمک هزینه افزایش می‌یابد.

معدل تحصیلی

معمولاً معدل ۱۹ و بالاتر برای گرفتن بورس تحصیلی در مقطع لیسانس، همچنین معدل ۱۸ و بالاتر برای دریافت کمک هزینه و ادامه تحصیل در آمریکا در مقطع فوق لیسانس و دکترا ضروری است.

نمره زبان آیلتس یا تافل

نمره زبان بالاتر، شانس شما را برای دریافت بورسیه تحصیلی افزایش می‌دهد. حداقل نمره 6.5 آیلتس یا نمره 80 تافل برای دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع لیسانس و حداقل نمره 7 آیلتس یا نمره 90 تافل برای گرفتن کمک هزینه در مقطع فوق لیسانس و دکترا مورد نیاز خواهد بود.

مقاله و فعالیت‌های پژوهشی و علمی

داشتن مقالات علمی چاپ شده در مجلات معتبر خارجی و داخلی و همچنین دو یا چند مقاله پژوهشی ISI، شانس گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا و بورسیه تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد پژوهش محور و دکترا را افزایش می‌دهد.

نمره آزمون SAT یا GRE

برای دریافت فاند در مقطع لیسانس برخی از دانشگاه‌ها به حداقل نمره ۱۴۰۰ آزمون SAT و در مقاطع ارشد و دکترا به حداقل نمره ۳۱۰ آزمون GRE نیاز خواهد بود.

فعالیت‌های فوق برنامه مرتبط

برای دریافت فاند تحصیلی برخی از رشته‌ها در بعضی از دانشگاه‌ها، داشتن سابقه فعالیت‌های داوطلبانه و عضویت در انجمن‌ها، مورد نیاز است.

سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی

بعضی از مؤسسات علمی، دانشگاه‌ها یا سایر مراکز ارائه‌دهنده بورسیه تحصیلی آمریکا، برای برخی از رشته‌ها ممکن است مدارک سابقه کاری مرتبط دریافت کنند.

تحصیل در آمریکا در مقطع فوق لیسانس و دکتری با فاند

آیا می‌توان بورس تحصیلی آمریکا در مقطع فوق لیسانس دریافت کرد؟

اگر به دنبال ادامه تحصیل در آمریکا در مقطع فوق لیسانس هستید، بهتر است بدانید که سالانه دانشجویان بسیاری در این مقطع از دانشگاه‌های ایالات متحده، بورسیه تحصیلی دریافت می‌کنند. به طور کلی در مقطع کارشناسی ارشد معمولاً فاند‌های تحصیلی برای رشته‌های پژوهش محور که نیاز به استاد راهنما و ارائه پایان‌نامه در پایان دوره تحصیلی خواهد بود، ارائه می‌شود. البته شانس دریافت چنین بورسیه تحصیلی در ایالات متحده به فاکتور‌های مهمی همچون رزومه تحصیلی، رشته تحصیلی و بودجه استاد و دانشگاه بستگی دارد.

هزینه مهاجرت تحصیلی به آمریکا چقدر است؟

آمریکا، میزبان چندین هزار کالج و دانشگاه است. در واقع حداقل ده برابر بیشتر از هر کشور دیگری پردیس‌های دانشگاهی دارد. بر اساس مقطع تحصیلی، رشته و دانشگاه انتخابی، هزینه مهاجرت تحصیلی به آمریکا متغیر خواهد بود. به طور کلی هزینه اپلیکیشن فی یا درخواست برای اپلای آمریکا بین ۵۰ تا ۲۵۰ دلار بوده که متقاضی این مبلغ را برای بررسی مدارک در دانشگاه موردنظرش پرداخت می‌کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت رد درخواست شما توسط دانشگاه، این هزینه مسترد نمی‌شود.

در نهایت تمکن مالی مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، معادل شهریه یک سال دانشگاه به علاوه ۱۸۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار است. هنگامی که تحصیلات خود را در ایالات متحده ادامه می‌دهید، نه‌تنها فرصت‌های آموزشی جدید به دست آورده، بلکه زندگی در یک فرهنگ متفاوت را تجربه خواهید کرد.

هزینه مهاجرت تحصیلی به آمریکا

سخن آخر

ایالات متحده آمریکا در حال حاضر از محبوب‌ترین کشورها برای دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌رود. این کشور یکی از بهترین سیستم‌های دانشگاهی جهان را داشته که برنامه‌های برجسته علمی و پژوهشی را در همه رشته‌های تحصیلی ارائه می‌کنند. البته دلایل زیادی وجود دارد که دانشجویان دوست دارند برای تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری به آمریکا بروند.

در این متن در مورد تحصیل در آمریکا و شرایط آن برای شما گفتیم. اما تلاش برای تبدیل شدن به یک دانشجوی بین‌المللی و دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا آسان نیست. فرایند درخواست پیچیده و رقابتی داشته، به این معنی که باید مراحل آن را به دقت پیش برده و تمامی مدارک لازم را بدون نقص آماده کنید. برای این منظور می‌توانید از مؤسسات معتبر مهاجرتی کمک بگیرید.

همچنین برای ترجمه رسمی مدارک تحصیلی خود با بهترین کیفیت و بیشترین سرعت و قیمت های مطابق با نرخ نامه رسمی کانون مترجمان ایران، می‌توانید به دارالترجمه انلاین الف مراجعه کنید. کافیست با کارشناسان دارالترجمه از طریق واتس اپ یا وبسایت تماس حاصل کرده و به راحتی مشاوره بگیرید یا ثبت سفارش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *