گردش و تمکن مالی لازم برای ویزای کانادا و شینگن✔️

تمکن مالی کانادا

قبل از هر چیز باید بدانیم که گردش حساب و نامه تمکن مالی برای چه کشورهایی لازم است و باید در حسابمان به چه میزان موجودی داشته باشیم؟ آیا با توجه به نوع ویزا شرایط و قوانین گردش و تمکن مالی فرق می کند؟ آیا سرنوشت ویزا شدن یا رد درخواست ویزا به تمکن مالی وابسته است؟ آیا باید گردش و تمکن مالی را ترجمه رسمی کنیم؟ در صورتی که تمایل دارید تا اطلاعات کامل و مفصلی در خصوص ارتباط تمکن مالی با تایپ های مختلف ویزا پیدا کنید این مطلب را از دست ندهید...
ترجمه رسمی تمکن مالی یا گردش حساب

گردش و تمکن مالی لازم برای ویزای کانادا و شینگن✔️

دارالترجمه رسمی الف
16 بهمن 1400
37 دیدگاه

مقدمه

متاسفانه پایین بودن ارزش و اعتبار پاسپورت ایرانی در سطح بین الملل و نیز شرایط بد اقتصادی باعث شده تا افراد زیادی برای شروع یک زندگی بهتر به فکر مهاجرت به کشورهای صنعتی و پیشرفته تر باشند و همین مساله باعث بالا رفتن ریسک ریجکتی ویزا برای تمامی افرادی که قصد سفر به حوزه شینگن، کانادا و آمریکا را دارند شده است. به این خاطر که سفارت های این کشورهای صنعتی و پیشرفته می خواهند از بابت قصد و نیت فرد متقاضی اطمینان حاصل کنند و سپس اقدام به صدور ویزا کنند تا فرد و یا افرادی به دلایل واهی اقدام به اخذ ویزا و درخواست پناهندگی در کشور مقصد نکنند.

به همین دلیل پروسه ی صدور ویزا برای کشورهای پیشرفته به یکی از سخت ترین و پر مخاطره ترین قسمت های صدور ویزا تبدیل شده و صدور ویزا سخت‌ترین مرحله برای سفر شما به شمار می‌آید. بخصوص زمانی که قصد سفر به کشورهای پیشرفته مثل کشورهای حوزه شینگن را داشته باشید همه چیز پیچیده تر می‌شود.

شما باید با ارائه اسناد و مدارک هویتی، شغلی و مالی خود سفارت مد نظر را قانع کنید که قبل از تمام شدن تاریخ ویزا به کشور خودتان برمی گردید و در کشور آن ها اعلام پناهندگی نخواهید کرد. به همین منظور داشتن یک شغل معتبر و همین طور تمکن مالی مناسب و یک زندگی مطلوب در ایران نشان از شرایط مساعد شما خواهد داشت و این اطمینان خاطر را به افسر صادر کننده ویزا می دهد که این فرد به احتمال زیاد قصد و نیت پناهندگی در کشور مقصد را ندارد.

یکی از مدارک مهم و معتبر در این خصوص، گواهی گردش و تمکن مالی می باشد که اطلاعات بسیار زیادی را در خصوص شغل، درآمد و شرایط زندگی شما ارائه می کند و افسران صادر کننده ویزا را قانع می کند که آیا شما شرایط لازم برای دریافت ویزا را دارید یا خیر.

به همین خاطر در این مطلب قصد داریم شما را با گواهی گردش حساب و تمکن مالی و تفاوت این دو آشنا کنیم و قوانین مربوطه به تفکیک هر کشور را(حوزه شینگن، کانادا و آمریکا) در زمینه گردش و تمکن مالی بصورت کامل شرح خواهیم داد و در گام بعدی نحوه دریافت گواهی گردش و تمکن مالی از بانک مورد نظر را شرح خواهیم داد. پس تا انتها با این مقاله همراه باشید…

 

نامه گردش حساب چیست؟

نمونه گردش حساب بانک ملت

نمونه گردش حساب بانک ملت

بصورت کلی نامه گردش حساب همان پرینت حساب و یا ریز تراکنش هاییست که از طریق حسابتان انجام داده اید که در انگلیسی به آن turnover گفته می شود.

نامه گردش حساب یک مدرک رسمی است که باید از بانکی که در آن حساب دارید، دریافت شود. این نامه تمام جزئیات مربوط به حساب مانند مبلغ، زمان و حتی علت واریز و برداشت مبلغ از حساب را مشخص می‌کند.

جزئیات این نامه به حدی دقیق است که حتی حساب‌ها یا روش‌هایی که انتقال وجه از طریق آن‌ها انجام شده هم در آن مشخص است و زمانی که ممهور به مهر و امضای بانک باشد جزء اسناد رسمی به شمار می آید و می توان به آن استناد کرد.

این گردش حساب با توجه به تعداد تراکنش ها در بازه زمانی مشخصی که به درخواست مشتری است صادر خواهد شد.

به عنوان مثال متقاضی می تواند از بانک مربوطه تقاضا کند که گردش حساب سه ماه گذشته را دریافت کند و یا یک بازه زمانی را به بانک اعلام کند. به عنوان مثال از تاریخ اول فروردین تا اول تیر 1400 و این ریز گردش حساب با توجه به تعداد تراکنش ها می تواند از یک تا چندین صفحه داشته باشد که باید تمامی صفحات آن توسط بانک صادر کننده ممهور به مهر و امضاء باشد.

اما در مورد صدور ویزا، افسران کنسولگری کشور مقصد می توانند با بررسی تعداد تراکنش ها و میانگین مبالغی که در هر تراکنش به حساب شما واریز و یا برداشت شده از صحت مدارک شغلی شما اطمینان حاصل کنند.

در این مرحله اشخاصی که معدل حساب بالا و یا تعداد تراکنش های بالاتری داشته باشند دارای شانس بیشتری هستند که بتوانند ویزای کشور مورد نظر را اخذ کنند. البته لازم به ذکر است که تعداد تراکنش ها از هر شغلی به شغل دیگر متفاوت است.

نکته: افسران صادر کننده ویزا می توانند با استناد به تعداد تراکنش ها و مبالغ ورودی و خروجی از مدارکی که به عنوان مدارک شغلی به سفارت ارائه داده اید اطمینان حاصل کنند. به عنوان مثال گردش حسابی که تعداد تراکنش های بسیار بالایی داشته باشد و رقم های کمی به حساب وارد شده باشد به گردش حساب مطب یک دکتر شباهت ندارد و بیشتر به گردش حساب فردی که سوپر مارکت دارد شباهت دارد. در نتیجه اگر چندین حساب بانکی دارید تنها گردش و تمکنی را به سفارت ارائه کنید که مرتبط با شغل شما باشد.

 

تفاوت نامه گردش حساب با تمکن مالی

نمونه تمکن مالی بانک پاسارگاد

نمونه تمکن مالی بانک پاسارگاد

بطور کلی نامه تمکن مالی بر خلاف گردش حساب در یک برگ صادر می شود و شامل اطلاعات پایه ای نظیر نام و نام خانوادگی صاحب حساب، تاریخ افتتاح حساب، موجودی حساب به ریال و موجودی حساب بر حسب یورو یا دلار می باشد و در بعضی از بانک ها حتی معدل حساب بر حسب سه ماه گذشته و یا شش ماه گذشته را نیز در این نامه اعلام می کنند.

حالا این سوال مطرح است که چه تفاوتی بین نامه تمکن مالی و گردش حساب برای ارائه به سفارت وجود دارد؟

جواب این سوال به سال های قبل بر می گردد که سفارت ها تنها به نامه تمکن مالی اکتفا می کردند و افرادی که قصد مهاجرت داشتند از دوستان و بستگانشان مبالغ بالایی را قرض می کردند و آن را برای مدت چند روز در حساب خود قرار می دادند و سپس اقدام به اخذ گواهی تمکن مالی از بانک مربوطه می کردند تا بتوانند سفارت را قانع کنند که تمکن مالی کافی را دارند. این در حالی بود که وضعیت مالی مناسبی نداشتند و به قصد مهاجرت سفر می کردند و این موضوع برای برخی کشورها مشکل ساز شد و امروزه برای جلوگیری از تکرار این مشکل گردش حساب را به همراه تمکن مالی از متقاضیان دریافت می کنند.

 

نکته: اگر قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارید از بانک مربوطه تقاضا کنید که بالانس حساب در تمکن مالی را بر حسب یورو و اگر قصد سفر به کشورهایی نظیر آمریکا و یا کانادا دارید بر حسب دلار درخواست نمائید.

 

 

چطور باید گردش حساب و تمکن مالی را دریافت کنیم؟

برای دریافت گردش و تمکن بانکی تنها کافیست که به شعبه ی اصلی که در آن جا افتتاح حساب کرده اید مراجعه کنید. دریافت گردش و تمکن مالی نیاز به هیچگونه مجوز و یا مدرک خاصی ندارد و کافیست که تنها با در دست داشتن کارت ملی به یکی از گیشه های بانک مراجعه کنید. البته بهتر است که یک کپی از صفحه اول پاسپورت همراهتان باشد که برای مطابقت اسپل اسم و فامیل بر روی گردش و تمکن مالی بتوان از آن استفاده کرد.

حتما از متصدی گیشه بخواهید که گردش و تمکن را به زبان انگلیسی چاپ کند و همینطور از متصدی باجه بخواهید که با توجه به کشور مقصدتان، بالانس حساب را بر حسب یورو و یا دلاری چاپ کند.

توجه داشته باشید که گردش و تمکن باید از طرف شعبه مهر و امضاء شده باشد تا اصالت پیدا کند و همینطور در مواقعی که گردش حساب شما دارای صفحات زیادی باشد. شعبات معمولا اقدام به مهر کردن صفحه اول و آخر گردش حساب می کنند که جای نگرانی نیست ، اما می توان از شعبه درخواست کرد که تمامی صفحات را مهر دار کنند.

هزینه دریافت گردش و تمکن در بعضی از بانک ها رایگان بوده و در سایر بانک ها با مبالغ جزئی در حد 10 هزار تومان قابل انجام است.

 

برای صدور ویزای کدام کشورها به گردش و تمکن مالی نیاز داریم؟

بطور کلی می توان گفت که برای سفر به کشورهای پیشرفته و صنعتی می بایست گردش و تمکن مالی خود را به سفارت مربوطه ارائه دهید. با این حال طبق قوانین کشورهای عضو شینگن و همین طور کانادا و آمریکا می بایست حداقل گردش حساب سه ماهه را به همراه تمکن مالی به سفارت مربوطه ارائه کنید. در لیست زیر کشورهایی که برای اخذ ویزا از آن ها نیاز به ارائه گردش حساب دارید آورده شده است:

 

 

نام کشور بازه زمانی گردش حساب
کشورهای حوزه شینگن گردش حساب سه ماهه
کشور کانادا گردش حساب شش ماهه
کشور آمریکا گردش حساب شش ماهه
کشور ژاپن گردش حساب سه ماهه
کشور بلغارستان گردش حساب شش ماهه
کشور قبرس گردش حساب شش ماهه
کشور انگلیس گردش حساب شش ماهه
کشور اندونزی گردش حساب سه ماهه
کشور استرالیا گردش حساب شش ماهه
کشور تایلند تنها نیاز به ارائه تمکن مالی برای ویزای توریستی
کشور اسپانیا گردش حساب شش ماهه

نکته: اطلاعات جدول فوق را مبنا قرار ندهید و قبل از هر چیز از آخرین چک لیست مدارک مورد نیاز سفارت کشور مقصد مطلع شوید و یا با کنسولگری کشور مقصد تماس حاصل نمائید. به این خاطر که ممکن است شرایط و قوانین سفارت ها با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی و… تغییر کند.

نکته: ارائه ی گردش حساب شش ماهه به کشورهای حوزه شینگن در حالی که تنها ارائه گردش حساب سه ماهه مورد نیاز است باعث ایجاد اطمینان بیشتر در افسر صادر کننده ی ویزا خواهد شد.

 

تمکن مالی ویزای شینگن باید به چه صورتی باشد؟

بصورت کلی هیچکدام از سفارت های حوزه شینگن مبلغ دقیق مانده حساب را برای صدور ویزای شینگن عنوان نکرده اند و این موضوع ممکن است باعث سردرگمی متقاضیان ویزای شینگن شود که چه میزان از تمکن مالی را باید ارائه دهند.

بطور کلی می توان گفت که افراد مجرد می بایست حداقل مبلغ 250 تا 300 میلیون تومان را به عنوان تمکن مالی در حسابشان داشته باشند و همچنین با توجه به شغل مورد نظر گردش حسابی کاملا طبیعی را به سفارت ارائه کنند.

افراد متاهل می بایست مبلغ بیشتری را به عنوان تمکن مالی نسبت به افراد مجرد در حسابشان داشته باشند و این موضوع با توجه به تعداد افراد خانواده نیز بیشتر می شود.

نکته: به هیچ عنوان حساب بانکی خود را چند روز قبل از ورود به سفارت پر نکنید زیرا یکی از مواردی که باعث رد درخواست ویزا می شود پر کردن حساب چند روز قبل از ورود به سفارت است و آفیسر مطمئن می شود که از گردش و تمکن مناسبی برخوردار نیستید و مبلغی را از دوستان خود قرض گرفته اید تا فقط بتوانید سفارت را قانع کرده و ویزا را دریافت کنید.

نکته: یکی از نکات حائز اهمیت در خصوص ارائه تمکن مالی این است که مانده حساب بتواند هزینه های روزهای برنامه سفر شما را به همراه رزرو هتل و پرواز و هزینه های جاری شما در کشور مقصد پوشش دهد. به همین منظور اگر هزینه های سفر شما با بالانس حساب شما در تمکن مالی مطابقت نداشته باشد منجر به رد درخواست ویزا خواهد شد.

⇐ گردش و تمکن مالی حتما به زبان انگلیسی و بالانس حساب به یورو باشد و ممهور به مهر و امضای بانک باشد.

⇐ از ارائه ی گواهی تمکن مالی جعلی به سفارت جدا خودداری کنید.

⇐ فاصله زمانی اخذ گردش حساب و تمکن مالی تا روز سفارت بیشتر از 7 روز کاری نباشد.

⇐ گردش و تمکن شما می بایست با شرایط شغلی شما سازگاری داشته باشد.

⇐ حداقل گردش حساب برای حوزه شینگن می بایست سه ماهه باشد.

⇐ مبلغ های بزرگ و شک بر انگیز بصورت یکجا به حساب واریز نشده باشد.

⇐ تا روز اخذ ویزا مبالغ را از حساب بانکی خود برداشت نکنید.

نکته: تمامی بانک ها جمع مانده حساب را بر حسب دلار با نرخ 4200 تومان محاسبه می کنند که این محاسبه اشتباه است. در واقع مسافر می بایست دلار را با نرخ بازار آزاد تهیه کند. به همین جهت مبلغی که در مانده حساب در تمکن مالی نوشته می شود را مبنا قرار ندهید، بلکه مبلغی را به ریال در حسابتان داشته باشید که با نرخ دلار و یا یوروی آزاد برابری کند.

آفیسرهای سفارت های حوزه شینگن از این موضوع اطلاع دارند و مبنا را نرخ آزاد ارز کشور در نظر میگیرند.

 

تمکن مالی ویزای سرمایه گذاری شینگن باید به چه صورتی باشد؟

اگر قصد سفر به نیت تجارت و سرمایه گذاری را دارید، علاوه بر موارد و شرایطی که برای تمکن مالی ویزای شینگن به آن ها اشاره شده باید یک نامه پشتیبان به سفارت ارائه کنید که در این نامه، شرکت مبداء و یا شرکت موجود در کشور مقصد، پرداخت هزینه های سفر شما را به عهده گرفته باشد.

 

تمکن مالی ویزای تحصیلی شینگن باید به چه صورتی باشد؟

بطور کلی می توان گفت که یک دانشجو باید توانایی پرداخت هزینه تحصیل، اجاره خانه، هزینه های جاری مدت زمان اقامت در کشور مقصد را داشته باشد.

اگر دانشجویی با اخذ بورسیه و یا بدون آن موفق به اخذ پذیرش از یکی از کشورهای حوزه شینگن شود می تواند برای ویزای ملی آن کشور درخواست دهد و برای اخذ این ویزا می بایست تمامی مدارک مرتبط با ویزای تحصیلی را به همراه گواهی تمکن مالی به سفارت مربوطه ارائه دهد.

این گواهی صرفا برای اثبات این موضوع است که شما می توانید در مدت زمان تحصیل هزینه های مالی و جاری خود را بپردازید. این گواهی می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • صورتحساب بانکی(Bank Account Statement)
  • بورسیه آموزشی(Scholarship) اصل گواهی بورسیه با ضمانت حداقل 631 یورو در ماه
  • ضمانت نامه

 

تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا

سفارت کانادا نیز همچون سفارت های کشورهای اروپایی به بررسی وضعیت گردش و تمکن حساب بانکی و مطابقت آن با شغل فرد متقاضی می پردازد. به همین منظور می بایست گردش و تمکن شش ماهه گذشته را به سفارت ارائه کنید.

علاوه بر مواردی که در خصوص شرایط ویزای توریستی شینگین اشاره کرده بودیم، در لیست زیر مهم ترین موارد و شرایطی که باید رعایت کنید ذکر شده است:

⇐ از تاریخ تمکن مالی بیشتر از یک ماه نگذشته باشد. بهترین بازه زمانی ماکسیمم 7 روز قبل از ارائه مدارک به VAC می باشد.

⇐ حداقل مبلغ تمکن مالی کمتر از 50 هزار دلار نباشد. به ازای هر عضو از خانواده که ایشان را همراهی می کند مبلغ 10 هزار دلار بیشتر داشته باشد.

⇐ اگر مبلغ تمکن مالی از 50 هزار دلار بیشتر باشد، حتما با شرایط زندگی و شغلی شما مطابقت داشته باشد.

⇐ گردش و تمکن مالی به زبان انگلیسی باشد و مبلغ بالانس تمکن به یورو قید شده باشد و ممهور به مهر و امضای شعبه باشد.

نکته: تمامی بانک ها جمع مانده حساب در تمکن مالی را بر حسب دلار با نرخ 4200 تومان محاسبه می کنند که این محاسبه اشتباه است در صورتی که مسافر می بایست دلار را با نرخ بازار آزاد تهیه کند. به همین جهت مبلغی که در مانده حساب در تمکن مالی نوشته می شود را مبنا قرار ندهید، بلکه مبلغی را به ریال در حسابتان داشته باشید که با نرخ دلار و یا یورو آزاد برابری کند.

آفیسرهای سفارت های حوزه شینگن از این موضوع اطلاع دارند و مبنا را نرخ آزاد ارز کشور در نظر میگیرند اما ممکن است که افسران بررسی کننده ویزای کانادا از این موضوع آگاه نباشند ، با این حال این موضوع جایی برای ریسک کردن ندارد و بهتر است که شما مبنا را دلار بازار آزاد در نظر بگیرید.

 

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا

تمکن مالی یکی از مراحل بسیار مهم در مسیر اخذ ویزای دانشجویی کانادا می باشد. برای ادامه تحصیل در کانادا به تمکن مالی، پرداخت هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه نیاز دارید.

متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا برای اثبات توانایی مالی خود باید مدارک زیر را به سفارت ارائه دهند:

گردش حساب 4 ماهه

باید بتوانید آفیسر سفارت را قانع کنید که مبلغ موجود در حسابتان به شما و یا اسپانسر شما تعلق دارد و قرض و وام نیست. به همین منظور می بایست حداقل گردش حساب 4 ماهه خود را به سفارت ارائه دهید.

برای آموزش و نحوه دریافت گردش حساب و تمکن مالی از بانک اینجا کلیک کنید.

تمکن مالی خانواده

تمکن مالی پدر و یا سایر اعضای خانواده برای فرد متقاضی به این معناست که منابع مالی کافی برای حمایت از فرد متقاضی وجود دارد و دانشجو در مدت زمان تحصیلی خود مشکلی از بابت تمکن مالی نخواهد داشت.

میانگین تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

میانگین تمکن مالی برای ویزای تحصیلی 15 هزار دلار کاناداست. لازم به ذکر است که این مقدار برای موسسات آموزشی و برنامه های تحصیلی، می تواند با رقم اعلامی متفاوت باشد.

متقاضیان می بایست علاوه بر هزینه های تحصیلی و آموزشی خود هزینه های اقامت و زندگی خود را نیز شخصا پرداخت نمایند.

مبلغ مورد نیاز در هر سال با احتساب هزینه شهریه ها اشخاصی که به کانادا می روند
10.000 دلار شخص متقاضی
بیشتر از 4.000 دلار به همراه یکی از افراد خانواده
بیشتر از 3.000 دلار به ازای هر فرد از اعضای خانواده

نکات مهم در خصوص تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا

⇐ میزان تمکن مالی می بایست به اندازه شهریه یک سال شهریه تحصیلی و هزینه های یکسال زندگی در کانادا باشد.

⇐ تاریخ افتتاح حساب کم تر از 6 ماه نباشد.

⇐ مبالغ واریزی به حسابتان باید منطقی باشد. به عنوان مثال اگر کارمندی هستید که ماهیانه 6 میلیون تومان درآمد دارید، نباید واریزی هایی با مبالغ بیشتر و در زمانبندی های مختلف به حسابتان واریز شده باشد و این موارد باعث غیر واقعی بودن گردش حساب شما خواهد شد.

⇐ اگر در حسابتان مبلغ کمی وجود دارد و می خواهید که این مبلغ را به حد نصاب یک سال شهریه و هزینه ی زندگی در کانادا برسانید می بایست این مبلغ طی چند ماه و کم کم وارد حسابتان شده باشد. البته می توانید مبلغ کل را در یک واریزی به حسابتان انجام دهید ولی در این روش باید دقت داشته باشید که تاریخ دریافت گردش حساب بعد از تاریخ واریزی از بانک باشد تا در گردش حساب و در تاریخ درخواستی وجود نداشته باشد.

⇐ میزان پولی که در حساب شما وجود دارد می بایست با وضعیت شغلی و زندگی و سابقه کاری شما تطابق داشته باشد تا طبیعی به نظر برسد. در غیر اینصورت می بایست منبع پول زیاد را مشخص کنید که از کجا بدست آمده است.

 

تمکن مالی برای ویزای کار کانادا

متقاضیانی که به نیت کاری قصد سفر به کشور کانادا را دارند می بایست با ارائه تمکن مالی مناسب به سفارت کانادا اثبات کنند که در مدت زمان حضورشان در کانادا مشکلی از بابت پرداخت هزینه های جاری زندگی را ندارند و با مشکلی مواجه نخواهند شد.

متقاضیان ویزای کار کانادا نمی توانند از اسپانسر و یا پول قرضی برای پشتیبانی منابع مالی خود استفاده کنند و حتما می بایست توانایی پرداخت هزینه های خود را قبل از دریافت حقوق و مزایای شغل جدید داشته باشند.

با این حال اگر فرد یا افرادی از خانواده متقاضی(همسر و فرزندان) در کانادا حضور داشته باشند می توان از منابع مالی آن ها استفاده کرد.

اگر شرکت و یا کارفرما به منظور همکاری با شما دعوتنامه ای برای شما ارسال کند، می بایست با ارائه تمکن مالی به آن شرکت این اطمینان را ایجاد کنید که در تامین هزینه های اولیه و جاری زندگی مشکلی از نظر پرداختی ندارید و دچار مشکل نخواهید شد.

 

میزان تمکن مالی ویزای کاری کانادا

بودجه مورد نیاز برای تمکن مالی ویزای کاری کانادا به تعداد نفرات اعضای خانواده ارتباط دارد که دقیقا بستگی به موارد زیر دارد:

⇐ شخص متقاضی

⇐ همسر شخص متقاضی

⇐ فرزندان شخص متقاضی

⇐ فرزندان وابسته به همسر شامل(نامادری/ناپدری)

 

بودجه مورد نیاز به دلار کانادا تعداد افراد خانواده
12,475 دلار 1
15,531 دلار 2
19,093 دلار 3
23,181 دلار 4
26,292 دلار 5
3,361 دلار برای هر عضو بیشتر

هزینه های ویزای کار کانادا با توجه به تعداد اعضای خانواده

 

بطور کلی تمکن مالی باید گواه این موضوع باشد که شخص متقاضی دارای شرایط مالی مناسبی برای مهاجرت است.

 

ارائه گردش و تمکن جعلی به سفارت

متاسفانه بعضی از افراد به دلیل نداشتن وضعیت مالی مناسب اقدام به ارائه گردش و تمکن جعلی به سفارت ها می کنند تا بتوانند از این طریق ویزای کشور مقصد را بدست بیاورند. با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی و دسترسی هایی که بانک ها در صفحات رسمی خود ارائه می کنند، باعث شده که تقریبا جعل گردش و تمکن مالی به راحتی قابل بررسی و بصورت آنلاین قابل استعلام باشد و ارائه تمکن جعلی به سفارت ها چیزی جز رفتن نام متقاضی در لیست سیاه حوزه شینگن و یا سایر کشورها ندارد و بعضا مدت زمان بلک لیست شدن افراد بین 5 تا 10 سال به طول می انجامد.

بطور مثال تمکن های صادر شده از شعب بانک ملت و بانک ملی توسط لینک زیر قابل استعلام هستند:

ورود به سامانه بستام جهت استعلام تمکن مالی(بانک ملت)

ورود به سامانه بانک ملی جهت استعلام تمکن مالی

بطور کلی می توان گفت که تمامی بانک هایی که زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می کنند می بایست دسترسی برای استعلام تمکن های مالی را در دسترس عموم قرار دهند. هر شخص می تواند با وارد کردن رفرنس نامبر تمکن مالی در صفحات ذکر شده نسبت به بررسی اصالت تمکن مالی اقدام کند.

نکته: ارائه تمکن مالی جعلی به سفارت علاوه بر اینکه باعث وارد شدن مشخصات شما در لیست سیاه سفارت می شود می تواند باعث پیگرد قانونی و پیامدهای حقوقی و قضایی بسیاری شود.

عواقب ارائه تمکن مالی جعلی به سفارت ها

⇐ پیگیری قضایی و قانونی

⇐ رد شدن درخواست ویزا

⇐ بلاک شدن فرد متقلب به مدت 5 الی 10 سال

⇐ خراب شدن سابقه و بی اعتمادی سفارت بعد از مدت زمان بلک لیستی

 

مهم ترین شرایط گواهی تمکن برای سفارت ها چیست

اگر بخواهیم به مهم ترین شرط تایید شدن گواهی تمکن از نگاه افسران بررسی کننده ویزا بپردازیم به چیزی جز هماهنگی و منطق بین گردش حساب و بالانس تمکن مالی با شغل فرد متقاضی نخواهیم رسید.

⇐ مهم ترین موضوع تناسب و منطق میزان حقوق و درآمد با تعداد تراکنش ها و مبالغ تراکنش هاست. به عنوان مثال گردش حسابی که تعداد تراکنش های بسیار پایینی داشته باشد و رقم های کمی به حساب وارد شده باشد به گردش حساب یک شرکت صادراتی شباهت ندارد و بیشتر به گردش حساب فردی که یک خرده فروشی دارد شباهت دارد. در نتیجه اگر چندین حساب بانکی دارید تنها گردش و تمکنی را به سفارت ارائه کنید که مرتبط با شغل و فعالیت شما باشد.

⇐ گردش و تمکن را حداکثر یک هفته قبل از ورود به سفارت از بانک مربوطه دریافت کنید و هرچقدر این زمان به زمان انگشت نگاری شما نزدیک تر باشد از نگاه آفیسر قابل اعتمادتر است.

⇐ تا زمان معلوم شدن جواب ویزا مبالغ خود را از حساب خارج نکنید.

⇐ مبالغ واریزی به حساب شما نباید بصورت یکجا در حساب شما واریز شود چون آفیسر پرونده متوجه خواهد شد که این رقم را در اصل برای ارائه به سفارت گذاشته اید و یا آن را قرض کرده اید.

⇐ اگر تمکن مالی را برای کشورهای حوزه شینگن لازم دارید حتما از بانک تقاضا کنید که بالانس حساب را بر حسب یورو ثبت نمایند و اگر مقصد کانادا و یا آمریکاست بر حسب دلار.

نکته: افسران بررسی کننده ی پرونده های ویزا روزانه بالای صدها پرونده را بطور کامل بررسی می کنند و تخصص کافی در زمینه بررسی تمکن های مالی را دارند. در نتیجه حتما باید شرایط تمکن مالی شما کاملا طبیعی و منطبق با شغل و شرایط زندگی شما باشد.

 

ترجمه رسمی گردش و گواهی تمکن مالی 

بطور کلی می توان گفت که سفارت ها هیچ گونه نیازی به ترجمه رسمی گردش حساب و گواهی تمکن مالی ندارند، به این خاطر که این دو سند از طرف بانک به انگلیسی صادر و ممهور به مهر و امضای مسئول شعبه می شوند و جزو اسناد رسمی به حساب می آیند. اما در بعضی شرایط بسیار نادر سفارت از شما درخواست می کند که گردش و تمکن مالی را با مهر و امضای دادگستری و خارجه ارائه دهید.

در این شرایط می بایست که گردش و تمکن مالی را از بانک به فارسی بگیرید و پس از تحویل به دارالترجمه منتظر ترجمه رسمی و اخذ تاییدات دادگستری و خارجه باشید. زیرا دارالترجمه ها نمی توانند از زبان انگلیسی به انگلیسی ترجمه رسمی کنند و حتما سند رسمی باید به زبان فارسی باشد تا بتوان آن را به انگلیسی یا سایر زبان ها ترجمه رسمی کرد و به تاییدات دادگستری و خارجه رساند.

بطور کلی می توان اسناد مالی را به موارد زیر تفکیک کرد که می توان از هر کدام برای نشان دادن استطاعت مالی خود استفاده کنید:

ترجمه رسمی سند مالکیت(تک برگی یا دفترچه ای)

ترجمه رسمی اجاره نامه

⇐ ترجمه رسمی مبایعه نامه

⇐ ترجمه رسمی سند خودرو(ارزش پایین تری نسبت به اسناد ملکی دارد)

⇐ گردش حساب و گواهی تمکن مالی(اجباری)

 

هزینه ترجمه رسمی گواهی تمکن مالی و گردش حساب

هزینه‌های مربوط به دریافت این ترجمه رسمی مانند سایر تعرفه‌های فعالیت دارالترجمه‌های رسمی براساس نرخنامه کانون مترجمین رسمی ایران که به صورت سالانه منتشر می‌شود است، بنابراین مانند بسیاری از خدمات دولتی و رسمی در سراسر کشور یکسان است.

گردش حساب

  • پرینت های بانکی 55,000 تومان + هر تراکنش بانکی 800 تومان
  • پرینت های بانکی 66,000 تومان + هر تراکنش بانکی 900 تومان(زبان های سایر)

گواهی تمکن مالی 

  • گواهی تمکن بانکی 54,000 تومان + هر تراکنش بانکی 2500 تومان
  • پرینت های بانکی 65,000 تومان + هر تراکنش بانکی 3000 تومان (زبان های سایر)

نکته: منظور از زبان های سایر، هر زبانی به غیر از انگلیسی است.

 

ترجمه رسمی گردش و تمکن مالی با تاییدات دادگستری و خارجه

در صورتی که به تاییدیه‌های وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه نیاز داشته باشید، ارائه اصل گردش حساب و تمکن مالی ممهور به مهر و امضای شعبه صادر کننده به دارالترجمه الزامی است.

متقاضیان اخذ ترجمه اسنادی که به تاییدیه وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه نیاز دارند، با پرداخت هزینه‌های تعیین شده می‌توانند این کار را به دارالترجمه‌های رسمی محول کنند. به این ترتیب می‌توان ترجمه سند مورد نظر را با صرف کمترین زمان و هزینه ممکن و بدون نیاز به رفت ‌و آمدهای مداوم و خسته کننده دریافت کرد.

بر اساس قوانین وضع شده از سوی ریاست امور مترجمان رسمی قوه قضائیه، هنگام تایید ترجمه رسمی اصل گردش حساب و گواهی باید توسط مسئول مربوطه در وزارت دادگستری و امور خارجه رویت شود.

  • هزینه تایید وزارت دادگستری 65،000 تومان
  • هزینه تایید وزارت امور خارجه به ازای هر صفحه متن ترجمه 15،000 تومان

مدت زمان برای اخذ تاییدات دادگستری و خارجه 3 روز کاری است که یک روز آن برای دادگستری و 2 روز دیگر برای امورخارجه می باشد.

 

سوالات متداول

اولویت برای آفیسر سفارت تعداد بالای تراکنش ها هست و رقم تراکنش ها ارزشی نداره. البته بهتر است که گردش و تمکن مالی از یک بانک باشند و بصورت جداگانه از دو بانک مختلف نباشند. البته که این کار مشکلی از نظر روال قانونی بررسی مدارک ایجاد نمی کند ولی احتمال به اشتباه افتادن و گیج شدن آفیسر سفارت را در پی دارد.

معیار سفارت به تعداد تراکنش ها بستگی داره و مبالغ ورودی و خروجی و مبالغ اهمیت چندانی ندارند.

اولویت و مبنا گردش و تمکن و شغل شما به عنوان سرپرست خانواده هستش و ارائه گردش و تمکن مالی فرزندان شما به سفارت توفیق چندانی در روند صدور ویزا نخواهد داشت ولی خالی از لطف نیست.

بهتر است که گردش و تمکن حساب جاری خود را به سفارت مربوطه ارائه دهید و بانکی را انتخاب کنید که بیشترین میزان تراکنش ها را در آن داشته باشید. ضمنا از ارائه گردش و تمکن از موسسه های مالی و اعتباری و همینطور بانک سپه که زیر نظر سپاه پاسداران می باشد خودداری کنید.

گردش و تمکن حساب جاریتون رو به سفارت ارائه بدید چون اولویت سفارت با حساب هایی هست که گردش بالایی دارند.

به تازگی بانکداری های اینترنتی در حال دادن دسترسی از طریق رفرنس نامبر برای استعلام تمکن مالی افراد هستند. به اینصورت که به عنوان مثال شما میتوانید با مراجعه به سایت بانک ملت و وارد کردن رفرنس نامبر از اصالت تمکن صادر شده مطلع شوید و یک نسخه اسکن شده از تمکن صادر شده را با تمام جزئیات مشاهده کنید. معمولا سفارت ها از این طریق اقدام به بررسی صحت تمکن صادر شده خواهند کرد و یا اینکه از طریق فکس و ارتباط با بانک مربوطه و دادن رفرنس نامبر به بانک صادر کننده از اصالت تمکن صادر شده اطمینان حاصل می کنند. البته باید گفت که به دلیل حجم بالای کار سفارت ها تنها پرونده هایی که آفیسر به جعلی بودن آن ها مشکوک شود استعلام خواهد شد.

متاسفانه سفارت ها تنها اقدام به دریافت گردش و تمکن های صادر شده از بانک های معتبر با مهر و امضاء مدیر شعبه خواهند کرد.

رقم دقیقی از سمت سفارت ها برای ارائه تمکن مالی ذکر نشده با این حال برای افراد مجرد می بایست حداقل 150 میلیون تومان و افراد متاهل بیش از 300 میلیون تومان در حساب خود داشته باشند.

بله می تونید بعد از اخذ ویزا و تایید سفارت پول رو از حسابتون برداشت کنید.

دیدگاه‌ها

سلام ضمن تشکر ، period AVG Amount در گواهی تمکن بانک پاسارگاد چطور محاسبه می شود ؟

محاسبه “period AVG Amount” در گواهی تمکن مالی معمولاً بر اساس میانگین موجودی حساب‌های بانکی شما در یک دوره زمانی مشخص انجام می‌شود. این میانگین به بانک یا موسسه مالی کمک می‌کند تا توانایی شما برای پرداخت بدهی‌ها و تعهدات مالی‌تان را ارزیابی کند. برای محاسبه این میانگین، معمولاً مجموع موجودی‌های روزانه شما در طول دوره مورد نظر را بر تعداد روزهای آن دوره تقسیم می‌کنند این محاسبه می‌تواند شامل حساب‌های جاری، پس‌انداز، سرمایه‌گذاری‌ها و دیگر دارایی‌های مالی باشد

لطفا راهنمایی می فرمایید، آیا بجای مدارک مالی حساب بانکی و گردش حساب ۶ ماهه، می توان گواهی تمکن مالی سهام بورسی که از طریق درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه و به زبان انگلیسی صادر می گردد را ارائه نمود؟
این گواهی به زبان انگلیسی و با قابلیت استعلام است که میزان دارایی به ریال در آن قید میگردد.

با سلام ، شما می توانید گواهی تمکن مالی سهام بورسی را به عنوان یکی از مدارک مکمل در پرونده خود قرار دهید اما ارائه گردش و تمکن مالی از بانک می بایست ارائه شود.

واسه تمکن مالی سند تگ برگ نمیشه ارائه کرد ؟

سند تک برگی یا بطور کلی اسناد ملکی وابستگی شما را به کشور بیشتر نشان می دهند و شانس اخذ ویزا را افزایش می دهند اما منظور ما از تمکن مالی جمع دارایی های شما می باشد که شامل تمامی اموال شما چه داخل بانک چه بصورت املاک و اراضی می باشد.

با سلام
با توجه به هر کسب و کاری می تواند متفاوت باشد و برای اطلاع دقیق از این موضوع با وکلای مهاجرتی در ارتباط باشید.

برای مادرم دعوتنامه رسمی از آلمان ارسال شده…بازنشسته هستند .برای دریافت ویزای شنگن نیاز ب گردش حساب ۳ماهه هست و مانده مبلغ چه مقدار باید باشه ؟باتشکر

با سلام
این سوال رو بهتر بود که از یک وکیل مهاجرتی که در زمینه آلمان تخصص دارند بپرسید اما حداقل 400 الی 500 میلیون تومان رو در نظر بگیرید

درود وقت بخیر
آیا گواهی صندوق های درآمد ثابت وابسته به بانکها…(به نوعی سپیره بلند مدت) میتوان به عنوان تمکن مالی ارایه داد؟

با سلام
بطور کلی ملاک سفارت ها برای گردش و تمکن مالی حساب جاری فرد می باشد و پس از این موضوع ، اسناد ملکی که به نام شخص متقاضی هستند اولویت دارد و در انتها می توان از گواهی های صندوق های درآمد ثایت هم استفاده کرد که تاثیر چندان بسزایی ندارد.

سلام وقت بخیر

بجای تمکن مالی میشه سند خونه یا زمین را ترجمه کرد و به سفارت داد‌؟
و افرادی که بیماران خاص هستند و روزانه مصرف می کنند در صورت تمام شدن دارو ها چطور میتونند داروهای خاص از کانادا دریافت کنند ؟

با سلام و عرض ادب
تمکن مالی سندی جدا از ترجمه ی سند ملک و زمین می باشد و شما نمی توانید از سند ملکی بجای تمکن مالی استفاده کنید ، در خصوص بیماران خاص هم می بایست لیست داروهای مجاز در کشور کانادا رو بررسی کنید

سلام.وقت بخیر .برای تمکن مالی ویرایش توریستی کانادا آیا می توان از تمکن مالی فایل درجه یک مثل دایی یا عمو که در خارج از ایران اقامت دائم و شهروندی دارند استفاده کرد؟

با سلام ، برای اخذ ویزای توریستی باید تمکن مالی از خودتون باشه و نمیتونید از تمکن مالی شخص دیگری برای این نوع سفر استفاده کنید

سلام
وقت بخیر
برای ویزای توریستی کانادا میزان تمکن مالی برای مادر و دختر ۱۱ ساله چقدر باید باشه؟

در توضیحات ارائه شده یک میانگین در خصوص تمکن مالی برای افراد متقاضی ذکر شده است.

سلام وقت بخير،من براى اسپانسر شيپ همسر اقدام كردم ،قبل از جواب ميخواستم با ويزاى توريستي و دعوتنامه همسرم به كانادا سفر كنم،تمكن مالي حساب در داخل ايران براي همسر مبلغش چقدره؟

با توجه به شغل و شرایط حال حاضر شما باید تمکن مالی درستی رو به سفارت ارائه کنید و رقم دقیقی رو نمی توان بر مبنای سوال کلی شما پیشنهاد کرد در نتیجه با نشان دادن مدارکتان به یک وکیل مهاجرتی از میزان تمکنی که باید به سفارت ارائه دهید اطمینان حاصل کنید

سلام وقت بخیر
من برای ویزای تحصیلی کانادا میخام اقدام بکنم، مهندسی، منتهی سابقه کار مرتبط ندارم و معلم زبانم و میخام نامه از شرکت بگیرم، برای گردش حساب ایا باید حتما یک مبلغ مشخصی که نشون دهنده حقوقه واریز شده باشه؟ چون من مبالغ رو جداگانه از شاگردام میگیرم و یکهو مبلغی به حسابم نمیاد، ایا دقیق مشخص هست تو نامه ایم مبلغ از کجا واریز شده؟چون اگر مشخص نیست من خودم یه مبلغی یه اندازه یه حقوق شرکتی به حساب خودم واریز کنم، یا اگر نمیشه بدم اون شرکت برام بریزه

با سلام بهترین راهکار برای حل این مشکل رد کردن بیمه از شرکت مذکور و همچنین دریافت حقوق می باشد در غیر اینصورت سفارت نمی تواند به این درک برسد که درآمد شما از طریق آموزش خصوصی تامین می شود و وابستگی شما به کشور را بسیار کم تلقی می کند که همین امر شانس ویزا را به مراتب پایین میاورد در نتیجه بهتر است تا از شرکتی برای حل این مشکل کمک بگیرید

با سلام
اگر یک شرکت کانادایی از کانادا بلیط و هتل را برای سفر به اروپا برای ما رزرو کند، آیا می شود که تمکن مالی برای ویزای شینگن را هم از طرف آن شرکت ارائه دهیم؟ البته ما از اعضای آن شرکت نیستیم.
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

با سلام
خیر این دو موضوع ارتباطی با هم ندارند و می بایست گردش و تمکن مالی خودتون رو برای اخذ ویزا به سفارت کشور مورد نظر ارائه کنید

سلام برای ویزای توریستی هلند چقدر تمکن مالی چه مبلغی تو حسابم باشه اوکی هستش

برای ویزای توریستی هلند گردش و تمکن مالی سه ماهه کفایت می کند با این حال سایت سفارت هلند در تهران را بررسی کنید تا اگر تغییراتی در چک لیست مدارک توریستی سفارت هلند ایجاد شده بود طبق آن عمل کنید

سلام
برای ویزای تایلند مانده حساب 50 میلیونی لازمه، ممکنه بفرمایید پول چه مدت باید داخل حساب باشه؟ مثلا یک ماه باشه آخر ماه گردش مالی و مانده حساب را از بانک بگیرم بعد پول را بردارم میشه؟ یا یک ماه پول باشه و بعد از گرفتن ویزا پول را بردارم؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

با سلام

سفارت تایلند برای صدور ویزا بیشتر به تمکن مالی شما نیاز تا گردش حساب در نتیجه این کشور حساسیت های کشورهای اروپایی را در این زمینه ندارد و شما می توانید در مدت زمان چند روز قبل از درخواست ویزا اقدام به شارژ کردن حساب خود کنید

خیلی ممنونم بابت پاسخگویی

سلام وقت بخیر…من برای ایتالیا میخوام ویزا بشم…امکانش هست تمکن مالی از حساب سپرده بلند مدت باشه و گردش حساب از ی شماره حساب دیگه؟ ولی هر دو حساب از ی بانک و ب نام سرپرست هستن
ممنونم

با سلام

بله امکانش هست اما بهتره که از یک حساب باشه
سوال شما در خصوص نوع ویزایی که میخوایید از سفارت ایتالیا بگیرید واضح نبود با این حال اگر سن شما بالای 18 سال هست و قصد اخذ ویزای توریستی رو از کشور ایتالیا دارید نمی تونید از گردش و تمکن سرپرست استفاده کنید و تنها برای ویزای تحصیلی از کشور ایتالیا این کار امکان پذیره

سلام وقت بخیر

بجای تمکن مالی میشه سند خونه یا زمین را ترجمه کرد و به سفارت داد‌؟
و افرادی که بیماران خاص هستند و روزانه مصرف می کنند در صورت تمام شدن دارو ها چطور میتونند داروهای خاص از کانادا دریافت کنند ؟

با درود
منظور از تعداد تراکنش بالا چه تعداد تراکنش به ازای هر ماه میشه؟! یعنی تعداد ۳۰۰ تراکنش در ۶ ماه که معادل هر ماه ۵۰ تراکنش میشه کافی هست؟

با سلام
تراکنش های هر فرد با توجه به موقعیت شغلی و کسب کارش نسبت به سایرین متفاوته و همونطور که در متن مثال های مختلفی زدیم به عنوان مثال یک سوپر مارکت میتونه بیشتر از 200 تراکنش در روز داشته باشه که کاملا به شغل و کسب و کارش مربوط میشه و گردشی که شما به سفارت ارائه می کنید باید منطبق با شغل و کارتون باشه

سلام
مثلا اگر اسپانسر من یه معلم باشه ک فقط ماهی سه ملیون به حسابش واریز میشه (حقوقشون بالاتره اما بانک به خاطر یه سری وام ها ازشون پول کم می کنم فقط سه ملیون می مونه) می تونم پرینت همون حساب رو بدم ؟ یا باید حسابی باشه ک می خوایم باهاش تمکن مالیمون رو بدیم ؟

این شخص نمی تونه اسپانسر مالی برای پوشش هزینه های شما در کشور کانادا باشد

چرا نمی تونن مشکلش چیه؟
چون کارمند ها فقط حقوق به حسابشان واریز میشه که اون هم معمولا مبلغ زیادی نیست

نکته ی اول این که تنها می توان اسپانسر یکی از اعضای خانواده و یا یکی از بستگان شد و شخصی که اسپانسری را قبول می کند می بایست خودش به میزانی درآمد داشته باشد که جدا از هزینه های زندگی شخصی بتواند هزینه های شخص دیگری را نیز تقبل کند در غیر اینصورت این شخص کاندید مناسبی برای اسپانسر فرد متقاضی ویزای کانادا نخواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *