مهاجرت با دیپلم

آسان ترین راه‌های مهاجرت با دیپلم کدامند؟

دارالترجمه رسمی الف
24 آبان 1402
بدون دیدگاه

هر چند مهاجرت تحصیلی با دیپلم سخت است، اما به قول معروف کار نشد ندارد! با مدرک دیپلم همچنین می‌توان به مهاجرت کاری نیز فکر کرد یا حتی مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری. در این مطلب آسان‌ترین راه‌های مهاجرت با دیپلم را معرفی خواهیم کرد.

مهاجرت کاری با دیپلم

برای افراد دارای مهارت‌ فنی که دیپلم دارند، مهاجرت کاری بهترین و آسان‌ترین راه است. تنها کافیست از شرایط مهاجرت کاری به یک کشور، به قوانین مهاجرتی آن و نیاز کشور مقصد به نیروی کار مطلع شوید.

اگر بتوانید مدارک و گواهی‌های لازم برای اثبات تخصص حداقل در یک زمینه خاص را فراهم کنید. مهاجرت کاری اصلا دور از دسترس نخواهد بود. در برخی کشورها، مدارک مربوط به تخصص شما باید توسط مراکز اعتبارسنجی، بررسی و تایید شوند و در صورت تایید، می‌توانید با داشتن جاب آفر یا همان پیشنهاد کاری از یک کارفرما، مهاجرت کنید.

بعضی از کشورها هم برنامه‌هایی برای آموزش فنی در نظر گرفته‌اند. مثلاً در آلمان برنامه‌ای به نام اوسبیلدونگ برای آموزش فنی وجود دارد. در واقع اگر زبان آلمانی یاد بگیرید و تمکن مالی لازم برای مهاجرت و زندگی در آلمان را هم داشته باشید، می‌توانید در آلمان در حین دوره آموزشی، مدرک فنی را نیز دریافت کنید.  طبیعتا پس از آن احتمال کار پیدا کردن در آلمان بالاست.

آسان ترین راه‌های مهاجرت با دیپلم

آسان‌ترین راه مهاجرت برای تازه دیپلمه‌ها

مهاجرت برای تحصیل در مقطع لیسانس یکی از گزینه‌های در دسترس برای کسانی است که مدرک دیپلم دارند. هر چند تحصیل در دوره کارشناسی در خارج از کشور نسبت به مقاطع تحصیلی بالاتر دشوارتر است، ولی تحت شرایطی که در ادامه آمده، می‌توان از این روش استفاده کرد. عموما کسانی که مدرک دیپلم‌شان را تازه گرفته‌اند و زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصدشان را بلد هستند، شانس بیشتری برای مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم دارند.

  • داشتن مدرک دیپلم ۱۲ ساله و معدل مناسب

تا همین چند سال پیش سیستم به گونه‌ای بود که دانش‌آموز بعد از ۱۲ سال تحصیل در مدرسه، دیپلم می‌گرفت. در حال حاضر این عدد به ۱۱ سال کاهش پیدا کرده است.

بیشتر کشورها، مدرک دیپلم ۱۲ ساله را به عنوان شرط ورود به مقطع کارشناسی تعیین کرده‌اند. اما خوشبختانه امکان تحصیل یک سال دیگر و اخذ مدرک دیپلم ۱۲ ساله برای افرادی که در سیستم آموزشی جدید دیپلم گرفته‌اند، فراهم شده است.

شرط معدل هم برای پذیرش در دانشگاه مقصد مهم است. بسیاری از دانشگاه‌ها، یک حدنصاب معدل برای پذیرش در مقطع کارشناسی در نظر گرفته‌اند. در صورتی که معدل فردی کمتر از حدنصاب باشد، نمی‌تواند از دانشگاه مورد نظر پذیرش بگیرد.

  • شرایط سنی و گپ تحصیلی

در کشورهای مختلف، روی نیروی کار جوان سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بعدها از تخصصشان برای چرخاندن چرخ‌های صنعت، استفاده کنند. به همین علت برای ورود به دوره کارشناسی، معمولا فرد باید در بازه سنی مشخصی قرار داشته باشد.

گپ تحصیلی زیاد شانس شخص را برای مهاجرت تحصیلی کاهش می‌دهد. به عبارت دیگر اگر بین تاریخ اخذ مدرک دیپلم و تاریخ اقدام برای تحصیل در مقطع کارشناسی فاصله زمانی زیادی (مثلا چندین سال) وجود داشته باشد، احتمال ریجکت شدن ویزای تحصیلی بالاست.

مدرک زبان در مهاجرت با دیپلم

  • داشتن مدرک زبان

داشتن مدرک زبان در هر نوع مهاجرتی بخصوص مهاجرت با دیپلم از نان شب واجب‌تر است. مثلا اگر زبان فنلاندی بلد باشید می‌توانید به صورت رایگان در مقطع کارشناسی آن کشور تحصیل کنید.

البته در بیشتر دانشگاه‌های دنیا، واحدهای درسی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و داشتن مدارک زبان معتبری مثل آیلتس یا تافل یا دولینگو برای گرفتن پذیرش از این دانشگاه‌ها کفایت می‌کند.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری با مدرک دیپلم

به غیر از مهاجرت کاری و تحصیلی امکان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری هم برای افراد دیپلمه وجود دارد. در کشورهایی مثل روسیه، امارات (به خصوص دبی که در کانون تمامی توجهات قرار گرفته)، ترکیه، یونان و … امکان سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک، ثبت شرکت و کارآفرینی و راه‌اندازی استارت‌آپ وجود دارد. این کشورها، کاری به مدرک تحصیلی سرمایه‌گذاران خارجی ندارند و تنها به تعهدات مالی، حداقل سرمایه و… به طور خلاصه به پشتوانه مالی توجه می‌کنند.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم آسان‌ترین راه‌های مهاجرت با دیپلم برای افراد با شرایط مختلف را شرح دهیم. بهتر است در صورت تمایل به مهاجرت تحصیلی با مدرک دیپلم، از مشاوره تخصصی یک وکیل مهاجرتی بهره‌مند شوید. همچنین برای ترجمه رسمی مدارک خود از جمله ترجمه رسمی دیپلم از خدمات دارالترجمه الف تهران بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *