ویزای تحصیلی آلمان

شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان در سال 1403

دارالترجمه رسمی الف
27 شهریور 1402
بدون دیدگاه

ویزای تحصیلی آلمان برای افرادی که قصد دارند از طریق ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کنند، اهمیت بسیار بالایی دارد. آن‌ها با دریافت ویزای تحصیلی می‌توانند همزمان با تحصیل رایگان در این کشور اروپایی به کار نیز مشغول شوند و درآمد خوبی داشته باشند. از مزایای دیگر تحصیل در آلمان می‌توان به مواردی مانند امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها و موسسات به زبان‌‌های آلمانی و انگلیسی، آموزش باکیفیت، تحصیل در تمام مقاطع، دریافت مدرک معتبر بین‌المللی، موقعیت‌های شغلی فراوان و غیره اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم صفر تا صد انواع روش‌های دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان را توضیح دهیم.

آشنایی با شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان با مدرک دیپلم

مورد تایید قرار گرفتن مدرک تحصیلی دیپلم توسط وزارت آموزش و پرورش کشور آلمان و دانشگاه انتخابی اولین مرحله از مراحل دریافت ویزای تحصیلی با مدرک دیپلم است. تحصیل در آلمان با ارائه مدرک دیپلم برای همه متقاضیان بین‌المللی کاملا رایگان است و شرط معدل ندارد؛ اما بالا بودن معدل دیپلم شانس افراد را برای پذیرش در بهترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های آلمان در شهرهای مونیخ، برلین، بن، فرانکفورت و نورنبرگ را افزایش می‌دهد.

مراحل دریافت ویزای دانشجویی آلمان با مدرک دیپلم عبارتند از:

اخذ نامه پذیرش از دانشگاه‌های آلمان، ارائه مدارک مورد نیاز به سفارت یا همان دارالترجمه رسمی آلمانی فوری و دریافت وقت مصاحبه برای حضور در سفارت آلمان.‌ مدارکی که باید به سفارت آلمان ارائه شود، شامل پاسپورت معتبر، شناسنامه، ترجمه مدرک، واحدهای درسی و نمرات به زبان آلمانی، نامه پذیرش دریافت شده از دانشگاه مورد نظر، کپی برابر اصل مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی، گواهی اثبات تمکن مالی و انگیزه نامه است.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

نحوه دریافت ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین به چه صورت است؟

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان برای متاهلین زیاد پیچیده نیست؛ فقط کافیست که فرد متقاضی تحصیل در آلمان بعد از دریافت ویزای خود، جهت اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سالش نیز اقدام کند. داشتن گذرنامه معتبر، مشخص بودن هویت همراهان، برخورداری از تمکن مالی برای پیوستن همسر و فرزندان، عدم وجود سوء پیشینه برای همسر و فرزندان فرد متاهل متقاضی تحصیل در آلمان از مهم‌ترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان برای متاهلین است.

چه زمانی می‌توان برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان بدون تمکن مالی اقدام کرد؟

همه شهروندانی که اهل کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند؛ برای تحصیل در آلمان باید تمکن مالی خود را به مقامات این کشور اثبات کنند. با اثبات تمکن مالی خیال مقامات آلمانی از بابت عدم به وجود آمدن مشکل برای تامین نیازهای زندگی افراد مهاجر راحت خواهد شد. متقاضیان تنها در صورتی می‌توانند برای اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان بدون تمکن مالی اقدام کنند که موفق به دریافت یکی از بورسیه‌های تحصیلی آلمان مانند ماکس پلانک، فردریش ایبرت، هاینریش بل، هانس بوکلر، فردریش ناومن، کنراد آدناور، هانس سایدل، رزا لوگزامبورگ و بنیاد ملی آکادمیک شده باشند. پس از دریافت هر یک از این بورسیه‌های تحصیلی باید نامه پوشش آن را به کارگزاری ویزامتریک و سفارت آلمان تحویل داده شود.

برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان زیر ۱۸ سال چه مدارکی مورد نیاز است؟

در سال‌های اخیر تعداد مهاجرت ایرانیان زیر ۱۸ سال از طریق ویزای تحصیلی به آلمان افزایش یافته است. دوران ابتدایی در مدارس آلمان ۴ الی ۶ سال، دوران راهنمایی ۳ الی ۵ سال و دوران دبیرستان ۲ سال به طول می‌انجامد. از سن ۶ تا ۱۸ سالگی تحصیل در این کشور اجباریست. تحصیل در مدارس دولتی و روزانه آلمان رایگان است و نیازی به پرداخت شهریه نیست؛ اما برای تحصیل در مدارس بین‌المللی این کشور علاوه بر ارائه مدرک مهارت زبان آلمانی باید شهریه و هزینه‌های تحصیل نیز پرداخته شود. استانداردهای تحصیلی و کیفیت آموزشی مدارس بین‌المللی بالاست و بهترین دانشگاه‌های جهان مدارک ارائه شده توسط این مدارس را تایید می‌کنند.

از مهم‌ترین مدارس بین‌المللی آلمان می‌توان مدارسی مانند برلین، کلن، سنت جورج،‌ درسدن، بن و غیره را نام برد. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانش آموزی شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه؛
  • نامه پذیرش صادر شده توسط یکی از مدارس آلمان؛
  • گواهی اثبات تمکن مالی؛
  • گواهی حساب بانکی معتبر؛
  • فرم تکمیل شده ویزای آلمان برای افراد زیر ۱۸ سال؛
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی با ریز نمرات به زبان آلمانی؛
  • بیمه درمانی؛
  • انگیزه نامه؛

صدور ویزای تحصیلی آلمان چقدر طول میکشه؟

این سوالیست که برای بسیاری از متقاضیان پیش می‌آید. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نمی‌توان مدت زمان مشخصی را برای صدور ویزای تحصیلی کشور آلمان تعیین کرد؛ زیرا عوامل مختلفی مانند تعداد متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی، کامل یا ناقص بودن مدارک مورد نیاز، مدت زمان لازم برای بررسی مدارک، سرعت رسیدگی به امور صدور ویزا در سفارت آلمان و غیره در این امر تاثیرگذار هستند.

به‌طور میانگین فرآیند صدور ویزای تحصیلی کشور آلمان ممکن است چند هفته تا چند ماه به طول بینجامد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زمان دقیق صدور ویزای تحصیلی خود با سفارت آلمان در ایران تماس گرفته و در جریان روند رسیدگی قرار بگیرید. یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش مدت زمان انتظار برای صدور ویزا این است که مدارک مورد نیاز را به صورت کامل و بدون اشتباه به سفارت تحویل دهید.

حزب راست افراطی زنگ خطری برای مهاجران

اخیرا حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان یا AFD به قدرت رسیده و توانسته گروه‌های کوچک‌تر با آرمان‌هایی مشابه آنان را زیر چتر حمایتی خود بگیرد. درست است که جریانات رایج و احزاب پرطرفدار در آلمان هنوز AFD را غریبه‌ای افراطی تلقی می‌کنند اما حقیقت امر این است که در آستانه پاییز ۲۰۲۳ این حزب بیش از هر زمانی برای در اختیار گرفتن مسئولیت‌های دولتی آماده است.

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید حتما در مورد AFD بیشتر تحقیق کنید چرا که اگر این حزب رادیکال و افراطی که تفکراتی مشابه نازی‌ها دارند به قدرت برسند شرایط مهاجران آلمان نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت!

صدور ویزای تحصیلی آلمان چقدر طول میکشه؟

تحصیل در آلمان یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور

در این مقاله درباره صفر تا صد دریافت ویزا تحصیلی آلمان شامل شرایط دریافت ویزای تحصیلی با مدرک دیپلم، نحوه دریافت ویزای تحصیلی برای متاهلین، دریافت ویزا بدون تمکن مالی، دریافت ویزای دانش آموزی برای افراد زیر ۱۸ سال و مدت زمان صدور ویزا صحبت کردیم. با مطالعه این مقاله متوجه شدید که تحصیل در آلمان یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کشور آلمان و کسب درآمد در این کشور است.

در پایان برای ترجمه رسمی آلمانی مدارک خود می‌توانید با کارشناسان دارالترجمه در تهران الف تماس گرفته و مشاوره و ثبت سفارش خود را به‌راحتی انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *