گرفتن اصل مدرک دیپلم

مراحل اخذ تاییدیه دیپلم و پیش دانشگاهی (آنلاین)

دارالترجمه رسمی الف
15 فروردین 1402
5 دیدگاه

مقدمه

اگر می‌خواهید از یک دانشگاه خارجی پذیرش بگیرید نیاز دارید تا ترجمه رسمی مدارک تحصیلی خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال نمائید. دانشگاه های خارجی برای بررسی پرونده تحصیلی شما تنها ترجمه‌های رسمی که توسط دارالترجمه‌های رسمی انجام شده باشد و به تایید دادگستری و خارجه رسیده باشد را بررسی می‌کنند. دادگستری و خارجه نیز برای تایید کردن مدارک تحصیلی نیاز به بررسی تاییدیه تحصیلی صادر شده توسط سایت وزارت آموزش و پرورش دارند. در نتیجه می‌بایست قبل از هر چیز نسبت به اخذ تاییدیه تحصیلی مدارک تحصیلی خود از سایت آموزش و پرورش اقدام کنید. نحوه اخذ تاییدیه تحصیلی در ادامه برای شما آورده شده است.

اگر قصد استعلام گرفتن از دوره متوسطه را دارید تا مدرک دیپلم شما تأیید شود و به علاوه آن، به استعلام پیش دانشگاهی نیز نیاز دارید، باید هر بار این روند را برای هر دو دوره طی نمایید.

سایت وزارت آموزش و پرورش می‌تواند یک تأییدیه از مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی را در اختیار شما قرار دهد. برای انجام این کار باید وارد سایت شده و درخواست خود را ثبت کنید. سپس با در اختیار داشتن کد رهگیری، استعلام مدرک دیپلم نظام قدیم یا جدید شما انجام خواهد شد.

شروع آموزش

برای انجام این کار ابتدا وارد سایت وزارت آموزش و پرورش شده و مطابق عکس زیر بر روی دکمه ثبت نام مدرک تحصیلی کلیک کنید.

دریافت مدرک دیپلم از آموزش و پرورش

در این مرحله می‌بایست اطلاعات خود را در قسمت‌های مشخص شده وارد کنید. اگر دانش‌آموخته بعد از سال ۱۳۸۰ باشید، در مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی با نظام سالی واحدی درس خوانده‌اید.

نکته: دانش‌آموختگان پیش از سال ۸۰ با نظام ترمی واحدی پیش می‌رفتند.

مراحل اخذ تاییدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

در این بخش می‌بایست نسبت به پر کردن اطلاعات هویتی، فارغ‌التحصیلی و مشخصات استعلام گیرنده اقدام کنید.

نکته: در قسمت نوع مدرک می‌بایست تاییدیه تحصیلی (دانشگاه‌ها + سایر سازمان‌ها) انتخاب شده باشد.

 

آپدیت 17 مهر 1402

در نظر داشته باشید که در قسمت مشخصات استعلام گیرنده می‌بایست:

  • نوع استعلام گیرنده: شرکت ها
  • استعلام گیرنده: شرکت خصوصی
  • عنوان استعلام گیرنده: دفتر ترجمه رسمی 848
  • شناسه ملی: 11111111111

 

مشخصات هویتی و تحصیلی - دریافت اصل مدرک دیپلم آموزش پرورش

در این مرحله اطلاعاتی که در مراحل قبل ثبت کرده‌اید به جهت بررسی مجدد به شما نشان داده خواهد شد. در صورتی که از اطلاعات وارد شده اطمینان دارید بر روی دکمه پرداخت کلیک کنید.

تایید اطلاعات - دریافت اصل مدرک دیپلم

در مرحله بعدی به درگاه بانکی منتقل می‌شوید تا هزینه‌ای را در این خصوص پرداخت کنید. با پرداخت هزینه، فرایند درخواست تأییدیه تحصیلی به پایان می‌رسد.

حالا پیامکی با محتوای کد رهگیری برای شما ارسال می‌گردد.

سپس پس از دریافت کد رهگیری و برای تسریع در روند صدور تاییدیه تحصیلی می بایست تا متقاضیان از آموزش پرورش منطقه تحصیل خود پیگیر صدور تاییدیه شوند تا تاییدیه صادر شود و از سایت kemt.medu.ir پرینت تاییدیه اخذ و برای ما ارسال شود.

در پایان لازم است بگوییم مترجمان رسمی و تایید شده سفارت‌های مختلف در دارالترجمه رسمی الف فرایند ترجمه رسمی دیپلم، پیش دانشگاهی، ریز نمرات و … شما را با بهترین کیفیت و کمترین زمان انجام خواهند داد.

سخن پایانی

تاییدیه‌های دیپلم و پیش دانشگاهی پس از حدود ۳ الی ۴ روز کاری در کارتابل متقاضی قرار خواهد گرفت.

در صورتی که با گذشت ۳ الی ۴ روز کاری تاییدیه در کارتابل متقاضی قرار نگرفت حتما بصورت حضوری به اداره کل آموزش و پرورش منطقه تحصیل خود برای بررسی موضوع مراجعه کنید.

سوالات متداول

هزینه تاییدیه تحصیلی در هر مقطع، در زمان نگارش این متن ۲۳۰۰ تومان است.

گاهی اوقات پس از گذشت یک هفته، با پیگیری از دارالترجمه متوجه می‌شوید که تاییدیه تحصیلی شما دریافت نشده است، شما باید به اداره کل آموزش پرورش استان خود مراجعه کرده و موضوع را پیگیری نمائید.

دیدگاه‌ها

پس از ثبت نام در سایت و تایید شدن توسط اداره آموزش و پرورش مربوطه تاییدیه را چگونه دریافت کنم.
لطفا راهنمایی کنید
با سپاس فراوان

با سلام
همانطور که در آموزش بالا گفته شده پس از پرداخت مبلغ و بازگشت از درگاه بانک به شما کد رهگیری داده خواهد شد که از سایت kemt.medu.ir پرینت تاییدیه آن را می توانید دریافت کنید

سلام به آدرس kemt.medu بروید.ir

سلام و درود .با توجه به صحبت‌های شما برای تاییدیه تحصیلی دیگه نیازی به مراجعه دفاتر پیشخوان دولت نیست ؟ و آیا نیاز هست که ریز نمرات به تایید اداره کل استان مورد تحصیل هم برسه یا فقط همون مهر مدرسه و آموزش و پرورش استان برای ترجمه کفایت میکنه ؟

با سلام، بله دیگر نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نیست و می بایست طبق آموزش گفته شده در بالا پیش بروید و می بایست مهرهای مدرسه، ناحیه و استان رو هم داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اعلانات


ضمن تبریک سال نو به اطلاع کلیه مشتریان و همکاران محترم میرسانیم دفتر ترجمه رسمی الف از تاریخ 1403/01/01 تا 1403/01/14 تعطیل می باشد.
دفترداران مجموعه از طریق واتس اپ بصورت محدود با شما مشتریان گرامی در ارتباط خواهند بود.

This will close in 20 seconds