معادل سازی دیپلم در آلمان

معادل سازی دیپلم در آلمان + آشنایی با ZAB

دارالترجمه رسمی الف
20 آبان 1402
بدون دیدگاه

معادل سازی مدرک دیپلم در آلمان لازم است؟ در این مطلب توضیحات کامل در این خصوص ارائه کرده‌ایم. در مهاجرت به آلمان چه برای کار، چه برای تحصیل، به معادل سازی دیپلم در آلمان نیاز دارید. پس می بایست مدارک لازم برای این کار، مراحل معادل سازی و شیوه کار با سایت ZAB را بدانید.

معادل سازی دیپلم در آلمان

به طور کلی، معادل سازی مدرک دیپلم در آلمان فرایند نسبتا پیچیده ای است و بهتر است این کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید. با معاد‌ل ساز‌ی مد‌رک د‌یپلم د‌ر آلمان مشخص می شود که مدرک تحصیلی که در اختیار دارید، با چه مدرکی در کشور آلمان برابری می‌کند و سپس با دانستن این نکته براحتی می‌توانید در یکی از شرکت‌های این کشور مشغول به کار شوید.

افرادی که می‌خواهند در کشور آلمان تحصیل کنند، باید مدارک تحصیلی مقاطع قبلی خود را ترجمه رسمی و معادل‌سازی کنند. اهمیت معادل‌سازی مدرک دیپلم برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی بسیار بیشتر از مقاطع دیگر است.

وقتی که برای معادل سازی مدرک دیپلم در آلمان اقدام می‌کنید، مدرک معادل‌سازی شده در دو فرمت به شما ارائه می‌شود. اولین فرمت، فرمت مختصر است که تنها اطلاعات مهم در آن درج شده‌اند. اما فرمت دوم، فرمت کامل‌تر از سمت ZAB است. با در اختیار داشتن دو فرمت معادل‌سازی مدرک می‌توانید به راحتی برای کار یا تحصیل در آلمان اقدام کنید.

معادل‌سازی برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان

همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، معادل سازی مدرک دیپلم در آلمان یکی از لازمه‌های مهاجرت تحصیلی به این کشور است. در واقع متقاضیان بدون مدرک معادل‌سازی شده باید در کالج یا دوره‌های آموزشی حرفه‌ای آلمان شرکت کنند.

معادل‌سازی برای کار در کشور آلمان

برای سنجش مهارت ها و دانش فرد جهت کار در آلمان، لازم است که مدرک تحصیل مقاطع قبلی معادل‌سازی شود. به طور کلی، معادل سازی دیپلم در آلمان برای اشتغال به کار، بین ۳ تا ۶ هفته زمان می‌برد. البته ممکن است برخی از مشاغل نیازی به معادل‌سازی نداشته باشند. اما داشتن این مدرک، احتمال پیدا کردن کار را بالا می برد.

معادل سازی دیپلم در آلمان در چه مقاطعی باید انجام شود؟

به طور کلی، تمام دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانند برای معاد‌ل ساز‌ی د‌یپلم د‌ر آلمان اقدام کنند.

اگر قصد معاد‌ل ساز‌ی مد‌رک د‌یپلم د‌ر آلمان را دارید، باید به این نکته توجه کنید که این مدرک تنها برای دانشجویانی صادر می‌شود که مقطع تحصیلی خود را به صورت کامل سپری کرده باشند.

رشته‌های مربوط به پزشکی و پیراپزشکی در کشور آلمان از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردارند. به همین خاطر، افرادی که در رشته‌هایی مانند پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، روان‌پزشکی و پرستاری تحصیل می‌کنند، برای رسمی کردن مدرک معادل‌سازی شده خود، تایید ZAB را نیز نیاز دارند.

مدارک مورد نیاز برای معدل سازی دیپلم در آلمان

مراحل مربوط به معاد‌ل ساز‌ی مد‌رک د‌یپلم د‌ر آلمان

وب‌سایت‌های مختلفی به عنوان زیرمجموعه ZAB فعالیت می‌کنند که می‌توان برای معادل‌سازی مدرک دیپلم، به آن ها مراجعه کرد. وب‌سایت آکادمیک آلمان یا daad.de و سایت uni-assist دو نمونه از این زیرمجموعه ها هستند.

با ثبت نام در یکی از این وبسایت ها و پرداخت هزینه ۱۰۰ الی ۲۰۰ یورویی، می‌توان مدارک مورد نیاز را آپلود کرد تا معادل سازی انجام گردد.

مدارک مورد نیاز برای معدل سازی دیپلم در آلمان

برخی مدارک مورد نیاز برای معادل سازی دیپلم در آلمان:

  • رسید مربوط به پرداخت مبلغ ۲۰۰ یورویی زاب
  • ارائه فرم‌های تکمیل و امضا شده برای درخواست معادل‌سازی مدرک
  • کپی از ترجمه رسمی آلمانی مدرک تحصیلی
  • کپی برابر اصل مدرک تحصیلی
  • کپی برابر اصل گواهی ریزنمرات کامل در سوابق تحصیلی
  • کپی ریزنمرات ترجمه شده به زبان آلمانی
  • کپی اصل مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی
  • کپی پاسپورت و شناسنامه
  • کپی ترجمه آلمانی شناسنامه

استفاده از خدمات ZAB

اگر می‌خواهید از خدمات وب‌سایت ZAB استفاده کنید، ابتدا باید در وب‌سایت Anabin ثبت نام کنید. این وب‌سایت یک پایگاه داده جامع از تمام دانشگاه‌ها و رشته‌های ارائه شده آن‌ها در دنیا است. با وارد کردن دانشگاه و مقطع تحصیلی در این وبسایت، مشخص می شود که آیا دانشگاه مورد نظر از دید آلمان مورد تایید است یا خیر.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *